Czy twoi klienci zaufają ci po wycieku danych?

Z roku na rok rośnie liczba wycieków danych, o których można usłyszeć w mediach. Rośnie także świadomość tego zjawiska wśród konsumentów. Jakie niesie to ze sobą konsekwencje dla polskich firm?

Analizując negatywne konsekwencje wycieków danych przeważająca część przedsiębiorców nadal dostrzega jedynie groźbę potencjalnej kary finansowej wymierzonej na mocy RODO. Jest to tylko wierzchołek góry lodowej problemów, z którymi musieliby się w takiej sytuacji zmierzyć.

Wbrew pozorom to nie wysoka kara, a groźba utraty zaufania ze strony klientów stanowią największe zagrożenie, w przypadku potencjalnego wycieku danych. Klienci nie chcą korzystać z usług firm, które dopuściły do takich sytuacji dopuściły.

Opisywany trend potwierdza raport opublikowany przez firmę Security.org, z którego wynika, że aż 21,6% Amerykanów nie będzie chciało podać żadnych informacji na swój temat firmie, której przydarzył się wyciek danych.

Świadomość konsumentów rośnie – to trend, przed którym nie ma ucieczki. Wymusza on jednak zmianę spojrzenia na problem bezpieczeństwa w firmie, gdzie coraz ważniejsze staje się pytanie „czy w razie wycieku danych dam radę odzyskać zaufanie klientów?” Coraz więcej przedsiębiorców, także w Polsce, boleśnie odkrywa, że odpowiedź brzmi „nie”.

Jak się chronić?

Przedsiębiorcy nie są w tej sytuacji bezsilni. Na rynku istnieje szereg rozwiązań, które pozwalają chronić się przed tego typu problemami. Spośród nich największą popularnością cieszą się narzędzia do szyfrowania, jednak pomagają one wyłącznie w ograniczonej liczbie scenariuszy. Znacznie bardziej kompleksową ochronę gwarantują rozwiązania DLP, takie jak Safetica DLP, które pozwalają monitorować obieg wrażliwych danych w firmie, wdrażać w oparciu o te informacje odpowiednie polityki bezpieczeństwa, a następnie skutecznie je egzekwować.

Inwestycja w rozwiązania do ochrony przed wyciekiem danych to inwestycja nie tylko w bezpieczeństwo firmy, ale przede wszystkim w zaufanie klientów.

email